بررسي تأثيرات استفاده معلمان از حس شوخ طبعي در توانايي درك مطلب شاگردان EFL ايراني
بررسي تأثيرات استفاده معلمان از حس شوخ طبعي در توانايي درك مطلب شاگردان EFL ايراني

مقاله ISI به زبان انگلیسی به همراه ترجمه فارسی
عنوان
و چکیده انگلیسی:

On the Effects of Teacher’s Sense of Humor on Iranian’s EFL Learners’ Reading Comprehension Ability

Abstract
Teacher’s sense of humor is like a miracle in creating effective teaching and learning environments where there is no place for stress and anxiety but instead intrinsic motivation is enhanced. The present study aims mainly, to explore the effects of teachers’ sense of humor of EFL intermediate learners' reading comprehension ability. Having administered a test of reading proficiency, 58 learners are selected and assigned into control and experimental groups. Also two English language teachers, based on TOEFL and Humor Questionnaire, are selected to teach these learners. The process of teaching and the materials were the same for both groups. But participants in humor class were taught in a well-defined humorous environment managed by the teacher. Considering the control group, the process of teaching reading texts was conducted in a normal manner. To measure the relationship between EFL teachers’ sense of humor and EFL learners' intrinsic motivation in reading comprehension ability, an Intrinsic Motivation in Reading Questionnaire (IMERQ) including reading curiosity, is given to experimental participants both at the outset and at the end of the
course. Finally based on the data, it was found that teachers’ sense of humor was effective in improving learners' reading comprehension ability and enhancing intrinsic motivation. The findings can also provide pedagogical implications for considering teachers’ sense of humor as an intrinsically motivating learning tool.
Keywords: sense of humor, intrinsic motivation, reading comprehension, intermediate

عنوان و چکیده فارسی:

بررسي تأثيرات استفاده معلمان از حس شوخ طبعي در توانايي درك مطلب شاگردان EFL ايراني

چكيده:

حس شوخ طبعي معلمان در ايجاد روش هاي تدريس و محيط يادگيري مؤثر مي تواند معجزه كند و محيط كلاس را تبديل به مكاني كند كه در آن جايي براي استرس و اضطراب نيست بلكه به جاي آن انگيزه هاي ذاتي افراد افزايش يافته است. هدف اصلي اين پژوهش بررسي تأثيرات حس شوخ طبعي معلمان بر توانايي درك مطلب شاگردان EFL سطح متوسط است. 58 شاگرد كه يك تست در مورد مهارت يافتن در درك مطلب را انجام داده بودند انتخاب شده و به دو گروه كنترل و گروه آزمايشي تقسيم شدند. همچنين دو معلم بر اسا آزمون تافل و پرسشنامه شوخ طبعي بريا درس دادن به اين شاگردان انتخاب شدند. فرايند تدريس مفاد درسي براي هر دو گروه يكسان بود. اما شاگرداني كه در گروه تجربي بودند در كلاسي با محيط كاملاً طنز شركت داشتند كه توسط معلمشان كاملاً مديريت مي شد. در رابطه با گروه كنترل فرايند تدريس متون به صورت طبيعي انجام شد. براي سنجش رابطه بين حس شوخ طبعي معلمان EFL و انگيزه هاي ذاتي و دروني شاگردان در توانايي درك مطلب از پرسشنامه انگيزش دروني براي خواندن (IMERQ) شامل كنجكاوي در خواندن به شركت كنندگان در ابتدا و انتهاي دوره استفاده شد. در نهايت بر اساس داده ها معلوم شد كه حس شوخ طبعي معلمان در بهبود توانايي درك مطلب شاگردان و افزايش انگيزه دروني آنها مؤثر بود. يافته هاي ما بيانگر نشانه ها و مفاهيم آموزشي در رابطه با حس شوخ طبعي معلمان به عنوان يك ابزار يادگيري انگيزشي دروني بود.

كلمات كليدي: حس شوخ طبعي، انگيزش دروني، درك مطلب، سطح متوسط.

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

ghanei motlagh et al 2014 hypothesis_1531666136_13853_4646_1898.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 5,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت